tisdag 11 april 2023

Löpningen igång igen...

Nu när våren är på intågande har jag på allvar satt igång med min löpning igen. Just idag gick starten 😊

 Jag hade bestämt att efter jobbet köra ner till Hässleholmsgården och till löpslingorna. Jag tycker om att springa där då det är inte så kuperat och så är allt väl markerat med färger och små skyltar hur långt man sprungit. Jag valde fem-kilometersrundan. Jag har inte sprungit sen i somras så jag tänkte att jag får se hur långt jag orkar. Jag är helt förundrad, men jag sprang hela tiden. Gick inte ett enda steg. Stolt som en tupp, kan man väl vara då 😀 Jag springer sakta, men jag springer.

Kanske jag hoppar på att börja i löpklubben igen och därför ville jag testa själv idag hur formen var. Ifjol var mitt mål att springa några lopp. Det blev bara ett. I år skulle jag vilja slå det och springa ytterligare ett eller två. Gylleboloppet som jag sprang ifjol får jag väl vara med på även i år, sen är där något lopp i Kalmar som jag hade tänkt vara med på i fjol men som inte blev. Det man inte tänker på är att det finns mycket lopp på nätet som man kan anmäla sig till och som man kan göra på hemmaplan. Man behöver inte köra iväg om man inte vill 😊

Nya löparskor skulle jag vilja kosta på mig

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...