måndag 17 april 2023

Idag kom den...

Det låg ett fint paket i brevlådan idag när jag kom hem från jobbet. Min Koko Loko hade kommit 😊 Nu måste jag bara förvara den så svalt jag kan tills vi kör ner till Österlen till helgen. 


Ikväll har jag och Cindy varit på hundkursen. Det började inte så bra för när vi precis skulle köra så stack hon... Hon tittade på mig och så bara stack hon iväg, över stengärdet och ner till grusvägen bakom vårt. Ner till en hästskit som låg där mitt på vägen Sen bara slängde hon sig på marken när jag försökte få med henne hemåt igen. Jag var så arg... och stressad för att vi skulle iväg och minuterna tickade iväg. Men vi kom iväg och kom fram några minuter innan vi började. 

Desto bättre gick det på hundträningen som tur var 😊 Cindy var jätteduktig. Vi tränade mestadels på något som kallas skvallerträning. Det går ut på att hunden "berättar" för dig vad som händer. Bra att använda vid störningar t ex hundmöten. Hunden tittar på en annan hund som ni möter, men riktar därefter fokuset på dig för att den vet att den får belöning, Vi använde klicker till denna övning. 

Nu i början går det till så att när hunden tittar på den andra hunden klickar jag. Jag får uppmärksamheten och hunden får belöning direkt. Ett klick, en belöning. Det gäller att vara snabb med klickandet så det kommer precis i rätt ögonblick, Riktigt roligt var det i alla fall så just nu ligger hon på plussidan igen haha... 😀

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...