söndag 28 juli 2024

Stekt sill och en hängbro...

Jag hade ju egentligen tänkt att åka till stranden idag men det blev inte så soligt som jag trodde, så därför valde vi att hitta på nåt annat istället. Vi bestämde oss först för Ronneby, men ändrade oss på vägen till Sölvesborg istället 😊

Vi körde först ut och kollade in Tredenborgs Camping. Där vände vi och körde tillbaka in mot centrum igen. Vi körde förbi ett ställe där de sålde stekt sill med mos så där stannade vi och åt. Det var väldigt gott, men vi sa båda två att den där gravlaxsåsen ovanpå kunde de hoppat över. Den har vi inte i Skåne till steksill, haha 😀


Vi parkerade vid småbåtshamnen. Väldigt mysigt 💗


När vi var klara där styrde vi kosan mot Olofström. Mats ville visa mig hängbron som han var med och byggde för några år sen. Det är en hängbro som är en del av vandringsleden Halenrundan i Halens Naturreservat. Sjön heter Halen. Bron heter Frickabron då den går över Frickasundet. Det gick bra att gå över den även om den svajade 😊


Det var ett väldigt trevligt område med flera olika vandringsleder. Där fanns en camping och även en kanotcentral. Vi såg flera kanoter ute i sjön när vi gick över bron. Jag är ju inte så mycket för att vara i vatten, men jag älskar att vara vid vatten. Det är en himla skillnad 😀 Att vara vid hav eller sjö är så rofyllt för själen 💗För min själ i alla fall.


Hit skulle jag vilja åka fler gånger, ta med matsäck och gå nån av vandringslederna. På kartan var där även hundträningsområden utmarkerade så hundarna får hänga med nästa gång.

Innan vi körde därifrån köpte vi varsin glass på campingen. 


Helt oplanerat, men det blev en dag i Blekinge. Härligt 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...