lördag 27 juli 2024

Mina luktärtor...

Tidigare i våras satte jag några frön med luktärtor. Jag var noga med att lägga dem i blöt först, för då skulle de ta sig lättare läste jag på förpackningen. Sen hade jag dem inomhus och fröna tog sig fint, men eftersom vi har så pass mörkt här uppe i skogen var de rättså rangliga när jag satte över dem i en större urna.

Jag satte upp ett nät som jag hittade här hemma i urnan och de började sakta men säkert ta sig och slingra sig längs med nätet.


Sen har hela min semester gått och där har inte varit tillstymmelse till några blommor alls, men så helt plötsligt förra veckan var där en mörkt lila som slagit ut 😊 Och nu kommer där blommor i flera olika färger. Jätteroligt att det blev nånting till slut.

Idag har det varit riktigt härligt väder. Enligt prognosen ska det bli varmt och soligt även imorgon så jag funderade på om vi skulle ta oss ut till havet. Vi är ju inga sol- och havsdyrkare precis, men ett styck dopp i havet skulle vi ju kunna försöka komma till skott med i år, haha... 😂

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...