tisdag 2 juli 2024

Det kom en liten kompis...

Leia och Cindys uppfödare kom idag och hälsade på oss 😊 Med sig hade hon en valp från hennes senaste kull. Han heter Dandy och är snart nio månader 💗 Det roliga var att han tydde sig till Mats direkt när de kom. Han följde efter Mats hela tiden vartän han gick, så de blev riktiga buddies, haha... 



Cindy tyckte det var jättekul med en lek-kompis och de for runt på tomten som maniacs i början, men sen lugnade de sig. Jag tycker ju att Cindy för det mesta är helt vild, men hon var så duktig med lille Dandy och tog hänsyn till att han var liten. Riktigt roligt att se faktiskt 💗


Efter att Dandy och hans matte åkt hem körde Mats och jag bort till slingorna i skogen. Mitt mål på semestern är att jag ska springa minst två gånger i veckan och göra nån slags, mer eller mindre, aktivitet varje dag. Förra veckan blev det cykling för att göra vardagsärende och gräsklippning. 

Ikväll tog jag fyrakilometersrundan och utökade den lite grann och Mats tog åttakilometern. Fastän jag varit dålig med löpningen i vår så orkar jag ändå springa fem kilometer. Det känns riktigt bra 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...