söndag 24 september 2023

Tid för plantering...

Vi var uppe med tuppen idag, som vanligt höll jag på att säga 😊 Redan innan tio-kaffet hade vi sågat ner de fula barrväxterna och grävt ner vår nya rhododendron. Jag hade missuppfattat, men den blir upp till 2,5 meter hög när den är färdigväxt. Inte alls någon lägre sort som jag trodde från början. Lila blommor ska det bli också, så vi får väl se till våren om det kommer blommor då 🌸

Den nya rhododendron

Vi mötte upp sonen vid tåget vid lunchtid då han varit i Stockholm och sprungit Lidingöloppet. Han hade ett fint diplom med sig då han genomfört "Klassikern". Lidingöloppet var det sista han hade kvar. En sån bedrift, jag kan knappt fatta att han klarat av det 💗


De gula blommorna tillhör en växt som Aron har massor av i sin trädgård. Jag grävde upp en bit rot idag när vi var hos honom. Det är ju nu man ska gräva upp och dela rötter och hålla på. Jag behöver lite nytt nere i Komstad, så denna sorten får flytta med ner dit.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...