onsdag 20 september 2023

En ny rhododendron och padelträning...

Vi körde bort till Öspab efter jobbet idag då jag skulle ha ljung som jag skrev om i förra inlägget. Några ska upp i amplar och några ska sättas på kyrkogården. Måste försöka hinna med kyrkogården denna vecka, tänkte jag 💗

I alla fall, när vi var där så var det halva priset på alla rhododendron. Där var ganska så utplockat och inte många kvar, men vi köpte en. De flesta vi har här hemma är stora och höga, men denna vi köpte nu ska inte bli mer än max en meter hög. Vi ska såga ner några barrväxter precis vid vår infart och där ska denna nya rhododendron få sin plats 😊

Imorgon händer det en stor grej, haha... Vi ska ha padelträning med jobbet och det blir mitt första padelspel sen jag skadade mitt knä i somras. Omedvetet är jag nog lite nervös, men jag tar det såklart försiktigt och jag har mitt knäskydd som jag sätter på. Mina kollegor har satt igång att boka banor och spela nu efter semestern, men jag har inte känt mig tillräckligt bra i knäet för att vara med. Men, nu imorgon ska jag vara med på träningen som jobbet anordnar. Det ska bli roligt 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...