fredag 15 september 2023

Skadad tass...

Cindy skadade sin tass i tisdags. Jag märkte att hon haltade när vi kom hem från en snabb runda i skogen innan vi skulle köra till hundkursen. När jag lyfter på hennes tassar så ser jag blod och att ena "simhuden" mellan trampdynorna på hennes ena framtass är skadad. Så himla trist 😔 Mats gick och kollade sen där vi gått, men han hittade inte något som hon skulle kunna trampat på.


Jag tänkte först att det självläker väl, men det var så pass djupt att igår körde jag till veterinär som gjorde rent det och sydde ihop det med några stygn. Så nu får hon ha en strumpa på sig här inne och så en sko på sig ute. Jag har många hundskor här liggande sen Leia opererade sin tass ifjol. Hon hade ju också en liknande skada som inte läkte väl ihop, och för henne krävde det sen två operationer innan det blev bra. Därför tyckte jag att det var lika bra att åka in till veterinär direkt denna gång så har man i alla fall gjort vad man kan för undvika att historien upprepar sig. 

Det är tråkigt när en så ung hund råkar ut för nån skada. Man vet ju inte hur detta kommer att påverka henne framöver, men förhoppningsvis så läker det ihop fint. Det hoppas vi på 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...