fredag 9 juni 2023

Vaccinerad 1-åring...

Det blev lite lätt panik här då det uppdagades att Cindy och hennes bror måste ha tagit sin 1-årsspruta om man ska på utställning. Och utställningen är imorgon... 

Jag tänkte att jag skulle ordna detta nästa vecka och det hade funkat också, men inte om man ska på utställning. Då måste det vara gjort innan om hunden har fyllt ett år och det gjorde hon i onsdags. Hur löste vi nu detta? Jo, jag ringde vår "gamla" hästveterinär som vi alltid ringde till när vi bodde på gården. Jag brukar köra till henne och vaccinera våra hundar, men nu blev det lite snabbare ryck än vanligt. Som tur var hade hon vaccin hemma och jodå, vi kunde komma direkt.

Så nu är både Cindy och hennes bror Sigge vaccinerade och kan ställas ut imorgon 😊

Måste också visa Mats senaste inköp till trädgården här på Trolle Hill. En liten bro över bäcken som går ner i dammen. Där har legat två st ihopsatta plank som nu gjort sitt, tyckte han.


Det blev lite mysigt med Hobbit-bron som jag döpt den till 😊 och den blev accepterad av hundarna också som nu invigt den.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...