torsdag 15 juni 2023

Massor med fåglar...

Vi var hemma hos en kollega till Mats idag som har ett stort intresse för fåglar. Så himla häftigt för en som gillar fåglar som jag gör 😊 De hade tre st stora voljärer fullt med undulater, nymfparakiter, vaktel och en annan sorts helt gul parakit. Där var också två st gröna papegojor i en egen voljär. De hade lite fler färger men var mestadels gröna. Det var nån slags amazonpapegoja.


Papegojorna pratade. Det lät som en gammal tant som stod bakom häcken och snackade medan vi fikade, haha... 😀

Jag hade en undulat när jag bodde "hemma". Han var blå och hette Tjatte. Han levde även när Rebecca var liten. Jag kan sakna det där med att ha en undulat och nu blev jag ännu mer taggad på det. Det får väl bli en undulat sen längre fram när man blir gammal. Det är ju lättare att ha än en stor hund på 55 kilo 😀


Jag skulle ju också visa den stora rosetten Leia vann i lördags. Den största rosett vi har i vår samling 💗 Ser ni att den har en liten tassle också?


Det är fredag för mig idag då jag är ledig imorgon. Det blev ju lite ändring i planeringen i och med att jag inte att följer med till Motala och Vätternrundan som det var tänkt från början, men jag tar fritt ändå och hjälper till och packa åt mannen och sonen så att de får allt med sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...