tisdag 20 juni 2023

Bara två dagar kvar...

Allt gick bra i lördags för Aron på Vätternrundan. Både med själva loppet men även allt kring husbilen som vi hyrde. Skönt😊

Då har jag bara två arbetsdagar kvar. Sen är det äntligen SEMESTER, med stora bokstäver, haha... Åh, vad härligt och skönt det ska bli med några veckors ledigt. Ett ställe som jag kollat in och som vi ska åka till när vi är uppe i Kalmar är Villa Famiglia. Det är en visningsträdgård som består av medelhavsträdgård, orangeri, park, köksträdgård mm. Det finns även ett café så att man kan äta och fika där. De säljer tydligen också växter, trädgårdsmöbler och krukor á la medelhavsstilen. Det ligger i Vassmolösa som är en bit utanför Kalmar. Ska bli spännande att se 😊

Bild från deras hemsida

Det gäller att försöka hitta de där små guldkornen som inte gör så mycket väsen av sig. En annat ställe som jag också vill åka till är den "Hemliga trädgården" som ligger på Öland. Den skriver Gunnel Carlsson om i sin bok som jag fick i morsdagspresent. Det roliga är att när jag pratade med Rebecca häromdan hade hon varit där. Så hon hittar dit i alla fall 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...