torsdag 29 december 2022

Mat till nyår och välbehövliga slingor...

Jag slutade vid lunch idag och är även ledig imorgon. Härligt när helgen blir lite längre.


Jag sitter här ikväll och planerar maten för nyårsafton. Vi håller i huvudrätten och våra goda vänner som kommer till oss har med sig förrätt och efterrätt. Vi har gjort så i flera år nu så någon planering behöver vi inte precis. Vi bara stämmer av med ett SMS, typ... haha 😀

Vi får iväg och handla imorgon, men jag är inne på kalkon i år faktiskt. Vi har haft det vid flera nyår tidigare, men det är gott och dessutom smidigt att göra i stekpåse och sen ha några goda tillbehör till. Förslagsvis kokta morötter, brysselkål och gelé. Kalkonen fyller man med katrinplommon och äpple. Jag får sova på saken, känner jag 😊 Bara man inte är försent ute så att det man vill ha är slut.

Jag var även hos frissan i eftermiddags och gjorde slingor. De var efterlängtade, minst sagt. Mitt hår var så mörkt och tradigt, men nu är det ljust och mjukt och jag blir glad igen. Jag blir så påverkad när mitt hår blir för mörkt. Jag deppar ihop totalt, men nu så är man på g igen 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...