lördag 29 februari 2020

Mina fruktträd...

Jag vet inte riktigt om det är för tidigt, men jag har klippt klart mina fruktträd idag. Skönt att ha det gjort 😊 Jag vet inte om jag gör rätt, men "alla sätt är bra utom de dåliga", som de säger, haha... Jag tog väldigt mycket på det största, det som är närmst i bild. Det har en tendens att skjuta en massa skott rätt upp, men nu är de nerklippta. Trädet i mitten är ett päronträd, de andra är äpple. Det stora brukar ge relativt mycket blommor och frukt på våren och sommaren, men sen när det är dags att skörda är där knappt nånting eller så har äpplena blivit dåliga. Vi får väl se hur det blir i år. 

Det lilla päronträdet brukar ge ganska bra skörd, men det är så litet och i bra arbetshöjd för Leia som går och plockar av dem 😏 Likadant med det lilla äppleträdet.

Leia, den lilla hjälpredan 😍 Som sagt så är vi nere på Österlen. Vinden är riktigt isig idag. Vi var borta en sväng i skogen och gick med hundarna i morse. Förmiddagsrutinerna ser ut så här när vi är här på helgerna: vi stiger upp och äter frukost och lyssnar på Ring så spelar vi. När vi ätit klart kör vi till skogen och går med hundarna. Sen när vi kommer tillbaka hem börjar det bli dags för Melodikrysset och så löser vi det. Ett solklart tecken på att man börjar bli gammal 😁

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...