tisdag 18 februari 2020

Fönsterputsning...

Idag gjorde jag något som jag inte brukar göra. Det ringde en säljare och jag köpte 😏 Jaha, och vad köpte du då undrar ni? Jo, fönsterputsning. Det var ett känt fönsterputsarföretag för jag har sett deras bilar flera gånger. De putsar utsidan för 212 kr efter rutavdraget, och då tar de bort spröjsen och torkar även fönsterblecken. Inga fönster högt upp dock. Det är ett abonnemang på åtta ggr/år, men där är ingen bindningstid. Jaja, man får prova i alla fall tycker jag när det inte kostar mer nu första gången.

Nu låter jag gammal, men vilken skillnad det är nuförtiden mot när ens egna barn var små. Då jobbade jag deltid för att hinna med allt, och för att jag ville också såklart. Nuförtiden köper många småbarnsföräldrar tjänster som att handla, städa, fönsterputsning. Sånt fanns ju liksom inte då för 20-30 år sen för "vanligt folk" 😊. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...