torsdag 19 september 2024

Otippat möte...

Nu är kaprifolen nere i marken. Jag bestämde mig för att sätta den vid hundgården så att den kan slingra sig längs nätet och samtidigt ge skugga efterhand som den växer 🌱


Jag var också en sväng på kyrkogården i eftermiddags. När jag är klar vid "vår" grav och ska gå till bilen ser jag ett par som står och tittar och diskuterar vid några gamla gravar där äldre släktingar till mig ligger begravda. Jag blev såklart nyfiken och frågade dem lite vänligt vilka de var och om det var så att vi var släkt på något sätt. Kändes lite märkligt att fråga, men det var vi inte. De förklarade det som att mannen, det var en bror och hans syster jag pratade med, var en barndomsvän till sonen vars föräldrar ligger begravda vid en av gravarna de stod vid. Krångligt att förklara, men jag hoppas ni fattar 😊 

Den barndomsvän som mannen pratade om är min nästkusin som jag träffat ett par gånger nu när vi haft släktsafari. I alla fall så stod vi där och pratade en stund och jag förklarade vem jag var. Tänk så otippade möten det kan bli ibland 😀 men hade jag inte börjat prata med dem hade jag aldrig fått reda på vilka de var. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...