söndag 15 september 2024

Kaprifolen från Kalmar...

Kolla, kolla... nu är allt snickeri runt fönsterna färdigt 😊 Och så bra allting blev. Nu ser det färdigt ut på riktigt, även om den lilla detaljen med fönsterblecken är kvar.

Den breda brädan ända ner mellan altandörr och fönster blev riktigt tjusig.


Måste också berätta om en rolig grej som hände idag. I början av augusti var vi uppe i Kalmar och hälsade på Rebecca och Fredric och då tog jag med mig hem två skott av en kaprifol som jag grävde upp i deras trädgård. Skott och skott, det var egentligen bara två utskott som låg längs med marken. Där var lite rötter på dem, men det kändes ändå tveksamt om de skulle ta sig. I alla fall så har jag gått och kollat på dem men inte sett något liv i nån av dem så förra helgen när jag körde till Oppmanna Plantskola så köpte jag mig en kaprifolplanta där. 


Nu har den kaprifolplantan stått här hemma under veckan så idag skulle jag gräva ner den tänkte jag. Då ser jag att där kommit ett skott på en av pinnarna jag grävde ner i augusti. Så förvånad jag blev 😊 Nu får jag fundera ut ett nytt ställe till plantan jag köpte.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...