söndag 8 september 2024

Konsert, fönsterbyte och plantskolebesök...

Det har varit en händelserik helg 😊 I våra mått mätt i alla fall, haha... I fredags efter jobbet körde vi ner till Österlen och kollade till det. Klippte gräs, plockade plommon som nu var färdiga och lite allmänt fix. Det blev bara en övernattning för sen igår körde vi hemåt igen då Joddla med Siv skulle ha en konsert på Stortorget mitt inne i stan då vår lokaltidning Norra Skåne fyller 125 år i år. 

Vi cyklade ner till stan ett par timmar innan de skulle börja då vi först skulle hem till en kollega till Mats. Torget har nog aldrig varit så fullt med folk. Alla var där, typ. Gamla som unga. Det blev en väldigt trevlig kväll och vi var hemma igen vid 23.30 nångång. 


Idag har det mest varit fokus på lilla stugan. Tre av fyra fönster har Mats och sonen fått dit idag. Nu är det bara det stora bredvid altandörren kvar. Man har ju föreställt sig hur fint det kommer att bli när de nya fönsterna är på plats och så blev det såklart också 😊 Fönsterfoder och fönsterbleck ska också upp sen.


Medan de höll på med fönsterbytet körde jag och Cindy till Oppmanna Plantskola. Det har varit snack på jobbet om den 😊 Jag köpte ljung, krukan den står i, två förpackningar tulpanlökar och en kaprifol som jag ska sätta här i trädgården. Det var väldigt fint där och de hade mycket, men det var en dryg väg att köra dit från Hässleholm. Tveksamt om jag kommer att göra det igen, men nu har jag varit där. Fint blev det iaf på trappan med ljungen och krukan 🤗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...