lördag 14 september 2024

Det stora fönstret är på plats...

Idag kom det stora fönstret också på plats. Tur att vi har snälla grannar som hjälper till 😊 Fyra man var de för att lyfta in det. Det är ett stort fönster så det var rejält tungt. 

Mats är väldigt duktig, men det har ändå varit ett orosmoment det här med fönsterna. De är tunga, man behöver vara flera för att montera dem, det är mycket pengar vi lagt på dem om det skulle gå sönder nånting. Det är ett projekt att få alla fönster på plats, men nu är det klart och allt har gått bra. Skönt!


Mats fick upp foder igår runt de andra fönsterna och vilken skillnad det gör för helhetsintrycket. Nu när alla fönster är på plats är det dags att kontakta plåtslagaren igen då fönsterblecken ska upp.


Vad har hänt annars idag då? Jag har varit på kyrkogården och satt ljung vid min mormor och morfars grav. Jag grävde också ner 18 st tulpanlökar 🌷 Blir spännande att se om de alla kommer upp till våren. Jag tyckte det skulle vara fint med lite tulpaner på var sida om stenen.


Jag har också bakat muffins. Muffins med äpple 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...