onsdag 22 maj 2024

Sallad och tomater...

Vi körde ner till Österlen igår och fixade med trädgården. Jag hade ingenting inbokat med jobbet så jag stannade kvar och jobbade därifrån idag. Skönt när man har den friheten att kunna göra så 😊 Det uppskattar jag jättemycket. 

Salladen ser fin ut

Det första jag gjorde när jag kom dit var att kolla in hur det såg ut i odlingslådan. Salladen hade tagit sig bra. Rädisorna var där bara några enstaka uppe. Löken hade också börjat titta upp. Morötterna var där inget spår av alls än så länge. Rädisorna brukar ta sig lätt, men det var gamla fröer jag hade så jag får se om jag får göra ett nytt försök.


Jordgubbarna var jättefina och hade massor med blommor 😊 Det bådar gott för fina och mycket bär, men nu gäller det bara att passa dem så de inte torkar. Plantorna behöver vatten. Det är det som är det svåra med att odla på avstånd. Man har ingen möjlighet att passa det så som man vill. 


Jag satte om några av mina tomatplantor härom kvällen här hemma på Trolle Hill och nu hade det varit ypperligt att ha dem i lusthuset nere i Komstad, men det kan jag ju inte eftersom där kan jag inte passa dem. Nu fick jag istället ställa dem ute på vår baksida längs med väggen, men det blir en för stor omställning för dem så jag är osäker på om de kommer att klara sig. Lite trist, men jag har fler plantor kvar att sätta om så då får jag tänka om och göra på nåt annat sätt 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...