måndag 13 maj 2024

Planer att tömma dammen...

Det lutar mer och mer mot att vi kommer att i ett första steg tömma dammen på vatten här hemma. Just nu är där trådalger i den som jag håller på att behandla med medel som man häller i och ska göra i några veckor framåt. Sen har Leia fått för sig att gå ner nästan ända till magen i dammen och dricka typ varje gång vi går till baksidan. Ibland ser jag det och får stopp på henne, men det är inte alltid jag hinner med. Då blir hon helt dyngsur och jag får blåsa och hålla på och risken är stor att hon får fukteksem vilket hon också fått som nu läkt ut. Dessutom drar hundarna in mycket mer grus när de varit med tassarna i vattnet. 

Nä, som sagt, det blir nog så. Jag är trött på allt extrajobb den medför just nu. Dammen är jättefin och det var roligt när vi flyttade hit med alla koikarpar och guldid som vi tog över, Sen blev det blev ett bakslag när alla fiskarna var försvunna efter en vinter för några år sen. Det har liksom inte blivit detsamma efter det.  

Bild från när vi flyttade hit.

Vi tömmer den och sen får vi se.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...