onsdag 1 maj 2024

Nya hängpelargoner och fortsätter med taket...

Vilket slit Mats lägger ner på taket på stugan 😊 Jag hade aldrig haft det tålamodet, det kan jag säga direkt. Nu är det mesta av det gamla taket borta. Han är ledig imorgon också så det blir spännande att se vad han gjort när jag kommer hem från jobbet. 


Enligt väderrapporterna ska det fina vädret hålla sig flera dagar framåt så det är ju perfekt att bygga tak nu. Kan inte vara bättre förutsättningar 🌞


Så himla skönt med en ledig dag så här mitt i veckan. Jag har varit så trött idag, gick och la mig efter lunch och somnade. Det var jätteskönt och nu ikväll känner jag mig mycket piggare så det var väl vad kroppen behövde.

Var och köpte nya hängpelargoner igår till mina amplar. Blev så fint. Påskliljorna hade gjort sitt, så nu åker de lökarna ner i jorden nånstans här på tomten och så får vi njuta av dem till nästa påsk igen.


Tänk att det är maj månad idag. Nu är det den bästa tiden. Allt det varma och gröna har vi framför oss 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...