lördag 11 maj 2024

Klippa gräs och sätta frön...

Idag har vi gjort något som vi aldrig brukar göra. Trädgården nere i Komstad behöver skötas och Mats behöver vara hemma och bygga tak på lilla stugan. Så efter lunch åkte jag och doggarna ner till Österlen och Mats fick vara kvar hemma.

Leia trivs uppe på trappan. Bra koll därifrån.

Det var jätteskönt att komma ner hit. Solen skiner och himlen är blå, men lite kallare än där hemma. Havet kyler. Nu har jag klippt gräsmattan och börjat klippa kanter med lite paus emellanåt för hundlek 😊 Det måste också skötas 💗


Jag har också hunnit med att sätta lite grönsaker i min odlingslåda. Det blev sallad, rädisor, morötter och dill. Jag vet inte om ni ser det, men gräslöken och persiljan som är flerårig är jättefina 😊 Där är även nån lök som övervintrat, det gröna som står där random, men jag ville inte dra upp dem när jag rensade upp inför sådden. De får vara kvar och de kan man klippa ner som smaksättare i nån gryta eller nånting, tänker jag.


Jag pratade med Mats för en stund sen och han hade fått bygghjälp av Aron efter att vi åkt så han hade hunnit med mer än han trodde. Det går såklart lättare när man är två och det blir roligare också 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...