lördag 31 augusti 2024

Skomakarlampa till lilla stugan...

Ni minns kanske att jag hittade lite bortglömda lampor nere i huset i Komstad för ett tag sen. Där var bland annat en skomakarlampskärm. Jag är väldigt förtjust i skomakarlampor så den skulle nog kunna hitta sin plats nånstans i lilla stugan när vi kommer så långt i renoveringen 😊


Lampor har vi gott om så vi kommer inte att behöva köpa en endaste ny till stugan. Det känns bra att vi kan använda oss av det vi har 😊

I alla fall, nu hade jag ju bara skärmen så en ny upphängningsanordning behöver jag till den. Det har jag nu hittat en som jag hoppas ska passa och som jag har beställt hem. Hittade en trevlig hemsida som heter pålyset.se där de har en massa lamptillbehör.


Imorgon blir förhoppningsvis det andra rummet på stugans ovanvåning klart. Mats har målat väggarna tre (!) gånger idag för att det ska täcka den randiga tapeten och imorgon ska golvet läggas. Golvet som var besvärligt att lägga, men det fixar han 😃

Finnkampen började igår så det kollar vi på ikväll 😀 Gör ni också det?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...