söndag 4 augusti 2024

En helg i Kalmar...

Då är vi hemma igen efter en helg i Kalmar. Jag slutade tidigt i fredags så att vi kom iväg för på kvällen skulle vi på Benjamin Ingrosso´s Better Days Tour" på Fredriksskans inne i Kalmar. Vi hade läktarplats så vi satt ju lite längre ifrån, men det gjorde inget då där även fanns storbildsskärmar. Över 15 000 biljetter var sålda, så det var massor med folk. Och SÅ bra det var 😊 han är verkligen jätteduktig.

Jag hade köpt dessa biljetter redan i julas, så det var jag, Mats, Rebecca och Fredric. Alba August var förband och hon var en positiv överraskning. Bra låtar och en bra röst.


Sen igår lördag blev det en tur över till Öland. Jag ville ner till Resmo och till krukmakeriet där. Jag har börjat samla på en viss mugg så jag slog till med tre stycken. Jag hade bara en då en gått sönder så nu har jag fyra. Jag köpte en vit och två turkosa då den jag har sen innan är vit. 


Man märkte att de nog haft en bra sommar för där var relativt utplockat mot vad där kan vara, men precis de muggarna jag skulle ha var där gott om. Jag vill ha sex st så nästa gång jag kommer dit ska jag köpa två till och då blir det nån annan färg. Kul att köpa lite efterhand och inte allt på en gång.

Roligt när man ska duka att ha dem i olika färger 😊

De vita och turkosa i mitten skulle jag ha 😊


När vi varit på krukmakeriet körde vi bort till den Hemliga Trädgården. Det är en trädgård som ligger mitt ute i ett naturreservat. Finns inga skyltar eller nånting, väldigt anonym. Det är två bröder som har den. Rebecca hade varit där innan så hon visade vägen. Man parkerade bilen och sen var närmare en kilometer att gå. 

Det var en upplevelse. Man kom fram till en grind och sen var där tre st trädgårdar i ett liksom. Först en rund med massor med blommor, bär, ett litet växthus. Sen gick man vidare mellan träden och så var där två trädgårdar till. Mycket blommor, men även grönsaker. Allt stod i fina rader och inte ett ogräs så långt ögat nådde. Mellan raderna var det harvat. Det verkade som att allt sköts för hand. Vattnas för hand då där var massor med vattentunnor och kannor. Vi såg en harv som drogs för hand. Gångarna mellan växterna var också så smala så där gick inte att köra med nån maskin, men tillräckligt bred för den där handdragna harven vi såg. 

Alltså vilket jobb de här två bröderna lägger ner. Där var bänkar och bord så det är fullt tillåtet att gå in och gå runt och titta, men trädgården är som sagt väldigt anonym. Imponerande, minst sagt 🌸


Det blev också en tur bort till Arne Olssons gårdsbutik där vi alltid handlade medan Mats fortfarande ägde sin del i huset han hade innan på Öland. Han sålde sin del i huset till hans syster för några år sen. De små ponnysarna var fortfarande kvar 💗

De kom fram och ville gulla 💗

Då är det ny arbetsvecka som väntar imorgon.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...