tisdag 6 augusti 2024

Kaprifolplantor...

Jag tog två kaprifolplantor med mig hem från Rebecca och Fredrics trädgård i helgen. De ska ner vid vårt plank som går längs en liten bit av tomtgränsen. Där finns redan en vildvin som slingrar sig, men där finns plats för mer 😊 Så där har jag grävt ner dessa två och så hoppas jag att de tar sig. 


Usch, vad det varit mycket strul på jobbet bara under dessa två dagar. Sånt där som man kan vara utan när man är själv på ekonomiavdelningen. Men men, det löser sig på nåt vis och det är världsliga ting brukar jag försöka tänka. 

Måste också berätta vad som hände imorse när jag skulle sätta ut hundarna i hundgården och köra till jobbet. Jag vänder mig om för att stänga dörren och då ser jag nånting som kutar i ilfart över gårdsplanen och ut i skogen. Jag hör hur det prasslar i löven när den försvinner. Jag trodde först det var en katt, men det måste ha varit en mink. Allt gick så blixtnabbt. Den var brun och mycket lägre i kroppen. Jag har aldrig sett en mink förut, men när alla våra fiskar försvann i dammen för några år sen misstänkte vi att det var en mink som tagit dem. Nu känns det nästan som vi fick svaret.

Jag tog hundarna i koppel för säkerhets skull när vi sen gick ut till hundgården så de inte skulle få för sig nåt. Cindy märkte direkt när vi gick över där minken sprungit. Spänd och började nosa som besatt 😬

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...