onsdag 29 mars 2023

Tre st älgar...

Redan onsdag och halva arbetsveckan har gått 😊 Jag ska bara jobba imorgon också då jag lagt in om ledigt på fredag. Då bär det av upp till Kalmar en sväng för att hjälpa ungdomarna att lägga golv. Kan vara skönt att plocka och packa ihop det vi ska ha med oss i lugn och ro. Enligt väderprognosen ska det regna en del på fredag, men på lördag och söndag ska solen vara framme. I alla fall enligt SMHI.

Kanske vi hinner med att ta oss ut till kusten också där Rebecca och Fredric nu bor. Jag tror att de har ca 4 km till havet. Det hade varit roligt att se hur där ser ut.

Jag måste också berätta att vi i måndags kväll såg tre st älgar nere på vår väg. Vi var på väg hem och klockan var ca halv nio. Då står där två st älgar mitt på vägen. Vi stannade en bit ifrån och när de börjar gå över på andra sidan så kommer där ytterligare en efter dem. Det är riktigt mäktigt att se. Detta var väl ca 1 km hemifrån oss. Så här är älg, men det är ett bra tag sen jag såg några nu.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...