onsdag 8 mars 2023

Alla spår i skogen...

De varnade för värsta snökaoset här i början av veckan, men det blev inte så mycket av det. Vi hade förberett med att tappa upp hinkar med vatten ifall strömmen skulle försvinna och Mats hade satt på plogen på fyrhjulingen. Något strömavbrott blev det inte, men fyrhjulingen fick i och för sig arbeta ett par varv längs vår egen lilla väg. Skönt ändå att det inte kom så mycket snö som de varnade för ⛄


En sak som är rolig när det är snö, det är alla spår som blir i skogen. Man känner sig som en tracker 😊Jag gick precis vår skogsrunda med hundarna och då ser man var räven har gått och om där varit några rådjur. Jag såg faktiskt spår efter en hare och det brukar vi aldrig se här. Är det ett tecken på att rävarna blivit färre? Kanske kan det vara så. Jag ser inte så mycket räv här nu som jag gjort innan.

Då är det redan torsdag imorgon och denna helg blir vi hemma då det ska snickras borta hos sonen. Jag får väl vara husmor och se till så att de får mat 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...