tisdag 16 augusti 2022

Jag vill åka till England...

Då har man jobbat två dagar och man börjar komma in i rullorna igen. Det har funkat bra att jag har kört hem på lunchen och gett Cindy mat. Medan jag äter har Leia gått och lagt sig fint och Cindy är mer eller mindre sjövild och härjar runt här med sina leksaker. Sen kör jag tillbaka till jobbet igen. Jag har inte jobbat hemma på eftermiddagen än så länge. 

Nu börjar valet närma sig och även vid detta val ska jag och resten av familjen jobba som röstmottagare. I år ska jag vara i en ny vallokal. Tydligen är det fler personer i kommunen som får lov att rösta så man har fått skapa nya valdistrikt. På torsdag är det den obligatoriska utbildningen som man ska gå före. Då får man också träffa dem man ska jobba med den dagen. Kul 😊

Ikväll har jag läst ut den tredje boken om De sju systrarna. Nu ska jag börja på den fjärde som jag redan har hemma och som legat på vänt. Bok nr tre utspelar sig i England från slutet av 1800-talet och framåt och en av personerna som var med i boken var Beatrix Potter. Det som är spännande med de här böckerna är att de utspelar sig på platser och med personer och händelser som hänt på riktigt. Sen bakar hon in de här systrarna i detta på ett väldigt bra sätt. Jag hade kunna sätta mig på ett plan direkt imorgon och åka till England och besöka Beatrix Potters hem som tydligen är ett museum nu 😀 Det ligger i något som heter "The Lake District".  Hade varit jätteroligt att åka dit.

Nu ska jag börja på bok nr fyra som handlar om Pärlsystern,


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...