tisdag 2 augusti 2022

Capellagården...

Det blev två st nya muggar på Resmo Krukmakeri idag. En ny modell som jag inte minns att jag sett innan. Jag ska ha dem i Komstad har jag bestämt. Vi har några gamla muggar där som jag ska kassera. Dessa två jag köpte är vita, men de fanns i fler färger. Jag ska köpa fyra st till i två andra färger. Det kan vara snyggt att blanda när man dukar fram. De är ganska så dyra så jag köper inte alla på en gång. Man får sprida ut det, haha... 😊 


När vi hade varit på krukmakeriet körde vi bort till Vickleby och Capellagården. Det är ganska längesen jag var där, men där är så mysigt att gå runt och kolla på deras odlingar och örtagård. Man blir så inspirerad. De har en ettårig trädgårdsutbildning som jag under många år önskat att gå. Hade man varit trettio år yngre så 💗


Där var ganska mycket folk och hundar också. Vi hade Leia med oss och hon är så himla duktig. Bryr sig inte om att andra hundar börjar skälla. Hon bara kollar på dem.

De hade ett ursnyggt växthus som vi kollade in i. Här fanns bl a detta fina fikonträd.


Mats och Leia tar ett snack i växthuset 😊


Vi tog en kvällspromenad i "vår" by och kollade in hästarna.


Gott med grillat ikväll 😊 Ni ser hur gul gräsmattan är. Det har inte regnat med nån reda på ett bra tag här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...