torsdag 21 oktober 2021

Kolla, en amaryllis...

Kolla in vad som hänt med den gamla amaryllislöken som jag bara ställde in bakom hundgården för ett tag sen? I eftermiddags när jag kom hem och hundarna hade fått mat så bara av en tillfällighet slängde jag ett öga på krukan och så ser jag denna höga stängel med en stor knopp högst upp 😊 Så paff jag blev. 

Detta är en amaryllis som Aron hade hemma hos sig förra julen. Sen ställde han den i sin klädkammare för han har ett fönster där (eller det var nog jag som gjorde det, haha...) Sen har den bara stått där tills jag tog hem den i våras eller i somras. Jag har bara haft den stående i krukan vid vårt förråd tills jag plockade undan den och ställde den nere vid hundgården. Och då funderade jag på att slänga den 😊


Jag trodde knappt det var möjligt att få dem att blomma igen. Obefintlig omvårdnad är tydligen det bästa. Kul grej i alla fall 😊

1 kommentar:

Pillusan.blogg.se sa...

Snacka om livskraft! Helt otroligt.
Ha en fin söndag. Kram Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...