tisdag 8 december 2015

Urnsättning...

Jag har varit ledig från jobbet. Vi hade urnsättning för min pappa idag. Det var min mamma, jag och Mats som var med. Kyrkvaktmästaren sänkte ner urnan och läste sen en dikt. Vi tände ett gravljus och det blev en fin stund tillsammans för oss. Nu vet man att han är där och det känns bra. Det finns vissa saker i livet som man måste ta sig igenom och det här är en av dem. Man vet inte riktigt i förväg hur man ska klara av det, men på något vis så går det. 

På tal om något helt annat, så är jordvärmen klar och på plats nere på Österlen. Arbetet flöt tydligen på som det skulle och nu är den gamla vedpannan ett minne blott. Några nya element är också uppsatta. Det ska bli spännande att se elräkningen sen. Jag får väl räkna på det när ett år har gått och jämföra.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...