tisdag 1 december 2015

Gott tillfrisknande..

Jag känner mig mycket bättre nu mot helgens näradöden-upplevelse..!! Jag stannade hemma från jobbet idag också för att vila ut ordentligt, så att jag är fit for fight resten av veckan. Där ligger väl en del och väntar på mig, gissar jag. 

Till helgen bär det av ner till Österlen. Det blir spännande att se om bonden tagit upp sockerbetorna i åkern utanför. Det är där vi ska gräva ner vår jordvärme, så är betorna borta så kan vi börja med vårt. Jag kommer faktiskt att sakna eldandet i källaren, men det blir en kamin där inne i huset så småningom. Det blir bara inte nu. Man vet ju heller aldrig om vi tar vårt pick och pack och flyttar ner där om några år. Då kan det vara skönt med ett värmesystem som sköter sig självt. 

Den lille njuffen hos "Skillnadens Trädgård". Kapten Kuling :-)
Jag har börjat följa en ny blogg, Skillnadens Trädgård. En kvinna som heter Sara och som bloggar om sin trädgårdsodling. De är självförsörjande på grönsaker sju månader om året. Spännande. Dessutom har de en newfoundland som är sex månader gammal som är med på ett hörn ibland :-) och det vill man ju inte missa. Hennes bloggadress hittar här, men även under mina "Trädgårdsbloggar..."

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...