fredag 5 januari 2024

Så himla kallt...

Hu, vad kallt det är ute nu. Imorse var det -18 när jag körde till jobbet. Allting går på sparlåga när det är så kallt. Känns som att man bara väntar ut det kalla så att livet börjar igen. Längst upp i norra Sverige har det varit kring minus 30-35 grader i veckan. Jag begriper inte hur man orkar att leva i flera månader med sådana temperaturer. En annan klarar det max en vecka när man är på skidsemester, typ 😊Nä, det märks att man är skåning, haha... Sen är det faktiskt så att det hade varit väldigt spännande att uppleva norra Sverige på riktigt en längre tid. Det längsta jag varit norrut är Åre och då är där så mycket kvar av Sverige. 


Tänk, om man gjorde det till ett projekt (jag måste alltid tänka i projekt). Bosätta sig uppe i Norrbotten under ett år för att uppleva årstiderna och naturen😊 Det är ju likadant med Australien som är ett land jag vill tillbaka till. Man behöver vara på en plats en längre tid för att komma in i vardagslunken. Börjar man bli gammal när man börjar tänka så här eller, haha...

Vi har inget speciellt planerat i helgen. Vi åker inte ner till Österlen nu när det är så kallt och det varit sånt snökaos ute i trafiken och vi börjar heller inte att skoga på tomten till lilla stugan. Det får bli barmark så att man kan se mer.

Ha en skön helg 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...