lördag 6 januari 2024

Ännu en riktigt kall dag...

Solen har varit framme idag, men det är fortfarande väldigt kallt. Man kan ju inte vara ute några längre stunder när det är så här kallt så idag har jag varit riktigt flitig i köket. Till lunch gjorde jag en köttgryta som stod och puttrade i 1½ h och därefter bakade jag en kladdkaka till fikan. Och sen fick jag ont i magen av kladdkakan eller var det grädden kanske... 😏 Men nu ikväll har det gått över så ni behöver inte vara oroliga 💗


Leia har fällt jättemycket päls den senaste månaden vilket inte alls är lämpligt nu när det blivit så kallt. Så idag har jag beställt hem B-vitamin till henne för att få igång pälssättningen. Jag kan inte nog njuta av staketet vi fått upp på baksidan. Leia och Cindy leker och härjar där för fullt och de kan vara ute själva utan att jag behöver vara med.


Ägnade en stund ikväll åt att klä av granen och plocka undan alla tomtar och julsaker som var framme. Nu är bara ljusstaken i köket och stjärnan i vardagsrummet kvar uppe. De får vara framme några dagar till då de lyser upp så fint i mörkret 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...