lördag 26 november 2022

Fortsatt duschfix i källaren...

Vi kom ner till Österlen i förmiddags. Det första jag gjorde var att sätta igång med lunchen medan Mats gick ner i källaren och satte upp den nya duschstången som han köpt. Då där är så pass lågt i tak kan vi inte ha en takdusch utan det blir en handdusch som man ställer in själv eller håller i.


Även biten mellan handfatet och spegelskåpet är nu kaklat så nu ska det torka inatt och så förhoppningsvis hinner han foga det imorgon innan vi åker hemåt igen. Så bra det blir och tänk när vi kan duscha där nere i detta fräscha och fina första gången 😊 Då kan man tänka på hur det såg ut innan och jämföra.

Nu är ljusstakar och stjärnor uppe även här. Jag försöker att inte ha det likadant varje år utan variera det litegrann. Jag hade egentligen velat köpa nåt nytt i år, men det tar ändå emot att göra det när man har grejer som funkar. Jag tog med en större stjärna hemifrån som jag satte upp på en lampfot här så lite "nytt" blev det ändå 😊


Jag har tre st ljusstakar av denna typ. Två med röda ljus och denna med vita. Jag gissar att de är inköpta på 60-talet nån gång. Denna vita har vi aldrig haft uppe under min uppväxt. Jag blev så paff när jag hittade den i garderoben här när vi tagit över huset. Så det är kanske därför som jag gillar den lite extra 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...