söndag 27 november 2022

Första advent...

Vi kom iväg från Österlen vid 16-tiden och när vi kom hem kom jag på att jag inte tagit fram min adventsljusstake. Jag har haft lite olika genom åren, men min bästa försvann i flytten hit till Trolle Hill för sex år sen. Jag kan icke begripa var den blev av. Den var gjuten i någon slags silverfärgad metall och man kunde fylla den med valfri dekoration. Tung var den också. Jag har inte köpt någon ny efter det, utan den jag har nu hittade jag i gömmorna nere i Komstad. Den funkar bra, den med 😊


En annan grej som också försvann i flytten och som jag är lite ledsen över det är att jag hade ganska många småtomtar som jag köpt av en fd kollega som hon gjorde själv. Jättesöta i cernitlera. Alla de är borta. Jag har såklart lagt dem i en påse samlade och den är bara puts väck. Så trist för de var jättefina 🎅 Jag är ju ganska dålig på att pyssla, men man skulle kanske försöka sig på att göra nya själv. Jag får ta och googla lite på det 😊

Då är det måndag imorgon och ny arbetsvecka igen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...