onsdag 10 april 2024

Massor med ved och mina tomater...

Vi valde att behålla de björkar som höggs ner på tomten till lilla stugan. Nu blir det mycket mer ved än vad vi trodde så vi får ta oss en funderare hur vi ska förvara allt.

Vi har fått hjälp med att klyva en del av det och ikväll har vi roat oss med att kasta in det första lasset i vår "tork" som Mats byggt av lastpallar 😊 Nu får den ligga där ett år ungefär.


Sen staplar vi in den fint i vårt vedskjul som är en del av vår garagebyggnad. Det är där som vi sen går och hämtar ved när vi ska elda i vår kamin.

Man får se det som ett träningspass 💪

Jag tittade till mina tomater imorse och jag blev ganska så förvånad när jag såg att de redan hade börjat komma upp. Så roligt 😊🍅


Nu gäller det bara att se till så att de får tillräckligt med ljus och värme här uppe i skogen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...