måndag 17 juli 2023

Bärpaj med lite av varje...

Jag gjorde en bärpaj häromkvällen av det som finns i trädgården just nu. Jag hittade ett recept på nätet på en krusbärspaj då det var det jag tänkte göra från början, men sen när jag började så bestämde jag mig för att blanda med det som finns här. 


Så det blev mest krusbär men även rabarber, jordgubbar, röda och svarta vinbär. Krusbären och rabarbern delade jag i mindre bitar. Man skulle även ha riven mandelmassa på bären. Sen blev det en smuldeg ovanpå. Den blev väldigt god, tyckte jag själv i alla fall 😊


Här har jag lagt i bären och rivit över mandelmassan

Till smuldegen skulle man även ha kokosflingor men det hade jag inte hemma så jag tog lite mer havregryn. Receptet finns HÄR

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...