lördag 19 december 2020

"Mina" småfåglar...

Sista helgen innan julafton. Jag brukar aldrig vara klar med mina julklappar vid denna tiden, men i år så 😊 Känns riktigt bra. Vi körde ner till Österlen igår efter jobbet. Egentligen hade jag behövt vara hemma på Trolle Hill denna helg och förbereda inför julafton, men vi var inte här förra helgen och det är också så avkopplande att komma hit.

Mats ska ge sig på att borra i husgrunden idag. Han vill ha upp ett nytt vattenutkast och eluttag på den sidan vi har vår infart. Han har redan börjat och det dönar i hela huset. Hundarna låg här inne och de undrade vad som stod på och ville gå ut 😏

Leia 💗

Det första jag gör när jag kommer hit är att fylla på med talgbollar till fåglarna. Det roliga är att det tar inte många minuter förrän de kommer. Märkligt ändå, de måste ha en himla kolla på vad som händer 😊 Det är mest talgoxar, gråsparv och pilfink. Några blåmesar också. En fågel som är sällsynt att se är domherren och de är så himla fina, tycker jag.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...