torsdag 15 oktober 2015

India tillbaka igen...

En hängig India från tidigare i veckan. Inte roligt alls...
Precis för en vecka sen, alltså förra torsdagen, fick India och Raffe varsitt rått ben som jag fått. Det är ett tag sen jag gav dem märgben. Jag brukar undvika det under utställningsperioden, då de kan bli lite dåliga i magen av det. Just nu är det en lugn period från utställningar, så jag tänkte att nu kan det passa. 

Två dagar efter fick India diarré och kräkningar. Hon ville inte ha nånting att äta och var allmänt hängig. Vi har alltid sagt att äter inte India så är hon allvarligt sjuk. Maten är ju helig för henne! Som tur var så drack hon och kissade hela tiden. I tisdags och igår fick jag i henne kokt fisk och igår kväll började hon kännas piggare. Imorse skällde hon när de skulle ha mat och t o m sprang till matskålen precis som hon brukar. Det är så skönt att hon är på väg tillbaka till sitt vanliga jag igen :-) Några ben till henne blir det inte fler gånger. Det tål inte hennes mage längre, tydligen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...