fredag 22 juli 2011

Min rabatt...


Min nya rabatt framför huset tar sakta men säkert sin form. Jag försöker nästan alltid att föröka mitt blombestånd genom att dela de växter jag har eller genom att få rötter av vänner och släktingar. När Mats och jag häromdan var på Österlen i mina föräldrars sommarhus grävde jag upp några små höstanemoner som hade spritidit sig utanför huvudplantan. Jag tog även två st lavendelplantor. Dessa har jag nu grävt ner i min rabatt framför huset. Jag ska dessutom ha fler kantnepeta mellan höstanemonerna också, men det får vänta tills de plantor jag har har växt till sig så att jag kan dela dem. Det får ta lite tid innan rabatten är komplett, men det stör mig inte alls.


Chapman hittade delar av ett tuggben som han fick för ett tag sen. Han la sig på gräsmattan och började "jaggla" på det. Vilket bekymmersfritt liv den hunden har...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...