söndag 31 juli 2011

Förändringarnas tid...

Det är stora förändringar på gång i vår familj. Stora och stora, allting är väl relativt, men för oss är det det i alla fall. Rebecca har tackat ja till att påbörja en treårig utbildning på högskolan i Kalmar. Detta innebär att hon kommer att flytta nu i augusti vilket i sin tur innebär att vi måste ta ett beslut angående Carmen, hennes tävlingshäst. Nu har vi bestämt oss för att lämna iväg henne till en tjej som ska träna och tävla henne och sen förhoppningsvis kunna sälja henne. Det känns alltid tungt när man ska ta såna här beslut, men sånt är livet. Det måste gå vidare. Nu ska Rebecca bara hitta ett boende också i Kalmar så är allting ordnat. Vi har lite trådar ute, och det ska nog ordna sig. Det är ju några veckor kvar tills skolan börjar.

Nu är det faktiskt inte bara det som händer i vår familj. Jag har inte skrivit om det innan, men jag ska också börja studera i höst. Jag ska börja en tvåårig utbildning inom ekonomi i Kristianstad. Jag har fått tjänstledigt från mitt jobb och börjar skolan den 18 augusti, så jag ska bara jobba 1½ vecka efter min semester sen börjar mitt "lilla" äventyr. Det ska faktiskt bli roligt att göra något annat. Jag har ju mer än 20 år kvar i arbetslivet och det är nu eller aldrig att göra någon förändring. Nu hoppas jag bara att jag tagit rätt beslut, men det tror jag att jag gjort. Det känns så i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar både dig och Rebecca lycka till med era studier.
Kram Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...