lördag 2 maj 2026

Trädgårdsmöbler och trädgårdsarbete...

Vi körde ner till Österlen i förmiddags. Så härligt väder för en gångs skull. Ingen storm och iskalla vindar. I och för sig har det blåst, men absolut ingen storm som det varit de senaste gångerna vi varit här. Jag har dålig koll på hur varmt det varit idag, men kring 20 grader eller lite över gissar jag. Här på vårt trädäck är det så skönt att ligga och sola så det har vi faktiskt också gjort idag en stund. 

Och äntligen så kom alla trädgårdsmöblerna också ut 😊


Mats har klippt gräs och kantskurit alla gräsmattor och jag har rensat ogräs. Det finns det massor av. Min rabatt på framsidan är helt igenväxt, men nu har jag rensat halva. Rosorna i rabatten har tagit rejält med stryk av snömassorna som legat längs med huset. Grenar har knäckts så jag har fått klippa ner flera av dem. 

Egentligen skulle jag inte ha nån rabatt där för där är alldeles för mycket sol och blommorna behöver vatten och vatten kan de inte få för jag är inte här så att jag kan sköta om dem 😩 Men, jag vill ha en rabatt så jag kämpar vidare och försöker hitta blommor som kan trivas där utan regelbunden skötsel och vattning. Prästkragar är perfekta, de klarar sig i alla väder. Även kantnepetan trivs där. Och så mina rosor, de trivs sådär,

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...