måndag 25 december 2023

Juldagen och Polarexpressen...

Juldagen är nog julens bästa dag, tror jag. Då är alla förväntningar och allt som ska vara klart inför julafton över och på juldagen kan man ta sovmorgon och man äter upp alla rester som är över från julafton. Vi hade en trevlig julafton med närmsta familjen och när våra gäster åkt hem gjorde vi något som vi aldrig brukar göra, vi åkte nämligen på Midnattsmässa. 

Den skulle vara i den kyrka där jag gick och läste för konfirmationen så det var egentligen skälet till att jag ville åka dit. Kyrkan var helt full med folk men jag och Rebecca trängde ner oss och fick plats i en bänkrad. Efter att vi satt oss såg jag att de fick fylla på med stolar. Det var mycket musik under gudstjänsten vilket var väldigt trevligt. En familj spelade och sjöng mellan prästens prat och psalmer. De var jätteduktiga och fick mycket applåder när gudstjänsten var slut.


Ett måste idag är också att kolla på Polarexpressen så det har vi gjort 😊 Vi har också börjat titta på serien om Karin och Carl Larsson på SVT play. Vi har aldrig varit på Sundborn, men det är nästan så att man borde planera in det till sommaren.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...