lördag 15 augusti 2020

Varmt idag...

Förmiddag: Det ska bli riktigt varmt idag, 30 grader har de utlovat. Jag var och handlade redan vid åtta imorse då det fortfarande var svalt och skönt. Nästan lite dimmigt också. Rebecca är på väg till Portugal idag. Känns alltid lite oroligt, men jag brukar följa flighten på nätet. Då vet man precis var planet är nånstans och om det är några förseningar eller nåt annat. Hon ska till Lissabon och träffa sin kompis som hon jobbade med tillsammans i Cork. Kompisen flyger från Irland och Rebecca från Sverige.

Min Mårbacka har klarat sig bra sen vi var här senast

Eftermiddag: Nu har vi landat nere på Österlen. Gräset är helt gult, men det tar sig igen när det börjar regna och bli svalare. Denna helg är kanske den sista riktigt varma för året. Man vet aldrig, så det gäller att passa på att njuta. När vi åker härifrån brukar jag hänga mina amplar på grenarna i mitt lilla äppleträd. Där får de lagom med skugga, men kan ändå hänga ute. Ett litet trädgårdstips 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...