söndag 19 april 2020

Helgen...

Vi hade nästan helt bestämt oss för att vara hemma denna helg. Mats skulle bygga ett steg till vår altan på baksidan och jag skulle köpa och fixa med pallkragarna till mitt odlingsprojekt. Tio över nio var vi borta på Byggmax, de öppnade kl 9. Då var nästan hela deras drive-in full, så där måste folk stått i kö och väntat. Mats köpte sitt och jag hittade pallkragarna jag skulle ha. Jag tog fyra st nu till en början. Jag har så nära dit från jobbet så jag kan bara svänga inom där när jag kör hem i så fall och köpa fler om jag känner för det.

Här är de. Jag hade inte riktigt bestämt mig heller för om jag bara skulle ha de enkla på marken eller om jag skulle ha två i höjd. 

När jag började montera ihop dem insåg jag att jag får ha två i höjd. Hundarna kommer bara att trampa i dem annars. Jag har lite det problemet i Komstad och det vill jag inte ha här. Det ser lite fjuttigt ut också bara med två stycken. Jag vill nog ha fyra stycken som står där. Ska man ha potatis och jordgubbar så krävs det minst en låda av varje till det. Till potatis kanske t o m två stycken.


Mot kväll till kände vi för att åka ner till Österlen så då gjorde vi det. Det var bra att vi gjorde det för nu vattnade jag igenom mina odlingslådor där och jag testade även fibern med min jobbedator. Allt funkade perfekt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...