söndag 3 februari 2019

En skön söndag med lite shopping...

 En lugn och avkopplande söndag är just vad det varit idag. Det är faktiskt skönt att emellanåt bara vara hemma och inte köra ner till Österlen varje helg. Jag har bl a hunnit med att måla nyckelskåp, sorterat ännu lite kläder, gått flera rundor med hundarna i skogen.

Det var fortsatt vinterväder ute när vi vaknade imorse. Ännu lite mer snö hade kommit inatt. Mats tog en runda med fyrhjulingen och  skottade vår väg. När vi bodde på gården var snö och dåligt väder något så oerhört jobbigt för det var lika med en massa extrajobb med hästarna och gårdsplan och allt vad det innebär när man har en gård, men nu när vi bor här på Trolle Hill så är det bara trevligt när det kommer snö. Allt sådan ändras beroende på var man är i livet 😊 Hästarna och gården hade sin tid, och det har vi lagt bakom oss nu även det om var en underbar tid. Livet har sin gång 💓

Vi tog oss faktiskt en runda bort till Kristianstad i förmiddags och gjorde ett besök på det nya C4 Shopping. Jag är inte speciellt förtjust i köpcentra. Undviker dem in i det längsta, men där var inte alls mycket folk, så det var riktigt avkopplande att gå runt där och kolla in. Väldigt fint var där i alla fall. 

Jag köpte mig en ny skidjacka då min gamla är lite tråkig i modellen. Jag har inte skrivit om det här, men vi ska faktiskt iväg och åka skidor i vinter lite längre fram så det är skönt att vara ute i god tid och planera om det är något man behöver förnya inför det.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...