lördag 26 januari 2019

Vi flydde Österlen...

Enligt väderprognosen ska det bli rena snökaoset här i Skåne imorgon söndag. Det kan tydligen komma upp till två dm snö på sina ställen. Då vill vi inte vara på Österlen, kan man säga 😏 För att inte riskera att bli insnöade valde vi att köra hem redan idag. Nu blir det kanske inte så farligt som de förvarnat, men man vet ju aldrig så vi tar det säkra före det osäkra. 



Innan vi åkte hem idag så hann vi ändå med en del i allrummet på ovanvåningen. I en av garderoberna har där så länge jag minns stått en gammal Singer-symaskin. Fullt fungerande för jag minns att min pappa sydde med den när jag växte upp. Både stil och färgmässigt passar den ju perfekt in i rummet nu tillsammans med den gamla kistan och skrivbordet. Så nu har denna symaskin också fått en plats i rummet. Jag längtar tills soffan kommer om ca tre veckor. Då kommer rummet att kännas mer färdigt 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...