måndag 20 februari 2017

Min nya High Chaparall...

En High Chaparall som jag köpte i helgen. 
Då var helgen över och en ny arbetsvecka är här igen. Det blev ingen tapetsering denna helg, men nästa helg så... Då kommer vår svåger som är så duktig på att tapetsera och hjälper oss :-) Jag längtar, det kommer att bli så fint i vårt tv-rum sen. Jag har sen innan köpt nya gardinlängder också, så även de ska upp. Jag kommer att lägga upp bilder när allt är klart.

I lördags var vi ute och gjorde lite trädgårdsarbete. Detta trädgårdsarbete vi har här är en "piss i Mississippi" (!) om man säger så, mot vad vi hade på gården. Arbetet bestod av att vi plockade nerfallna grenar/pinnar och klippte ner en massa bokskott som slagit rot lite här och var. Det kommer man nog att få göra regelbundet. I ena hörnan i trädgården har där börjat komma upp en del snödroppar. Det är ju det som är så roligt med en ny trädgård. Man har ingen aning om vad som kommer upp, och så får man försöka komma ihåg det till hösten om jag då vill gräva ner lite fler lökar. Tulpaner måste jag ha. Det är ju lite speciellt här eftersom det är en naturtomt och relativt mörkt på vissa ställen pga skogen, men jag ska nog hitta några ställen och gräva ner lite lökar på :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...