onsdag 13 augusti 2014

Möblerna börjar komma på sin plats...

 Det gamla matrumsmöblemanget i nyrenässansstil har verkligen gjort sig bra i sitt "nya" rum. Det gamla "kontoret" blev istället "matrum" för att komma närmare köket. Skåp, stolar och bord är på plats och jag har sorterat ut, sorterat in, diskat och polerat :-). Detta stora skåp är verkligen pampigt. Jag gillar det skarpt.

 Stolarna och bordet hamnade vid fönstret. Jag ska försöka hitta hjul som man sätter på bordsbenen för att få upp bordet lite. Som det är nu så får man knappt in benen mellan stolen och bordsskivan. Var folket mindre förr i världen, tro? :-)

I det gamla matrummet stod detta golvur och där ska den få stå kvar fastän det blir tv/vardagsrum nu. Den fungerar inte och har aldrig gjort under min livstid, men vi kanske kan försöka få ordning på den. Det hade varit roligt. I detta rum blir det lite modernare möbler förutom denna klocka då. Jag tycker inte det gör nånting då vi har det gamla matrumsmöblemanget i rummet bredvid. Att mixa lite lagom är väl det bästa.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...